Training Value Based Sales & Account Management
Gaat het om meer dan de prijs?
Waarde verkopen op basis van een grondige analyse van de klant
Gaat het om meer dan de prijs?
Waarde verkopen op basis van een grondige analyse van de klant
Waarde verkopen is een term die door verkopers steeds meer gebruikt wordt. Men wil namelijk graag van de prijsdiscussie af en het gesprek voeren over de toegevoegde waarde die geboden wordt. Maar hoe bepaalt u deze toegevoegde waarde? Kijkt u naar uw eigen organisatie? Waar bent u het sterkst in? Kijkt u naar de behoefte van de klant? Wordt de klant getriggerd om zelf te kijken naar verbeteringen of toegevoegde waarde die te behalen zijn door gebruik van uw product of dienst? Heeft u daarvóór een grondige analyse gedaan van de processen die bij uw klant waarde genereren? Tijdens deze training leert u hoe u uw toegevoegde waarde voor uw klant bepaalt. Deze is namelijk niet voor iedere klant hetzelfde en de klant zal dit ook moeten herkennen. Daarom leert u ook hoe u uw klant kunt motiveren om kritisch naar zichzelf te kijken.
+CLICK helpt inkooporganisaties al 25 jaar met het identificeren van verbeteringen en het leveren van toegevoegde waarde aan de business. Zie hiervoor ook de informatie bij onze training Category Management. Wij weten dus als geen ander hoe er door inkooporganisaties toegevoegde waarde wordt bepaald. Wij weten wat er belangrijk is om inkopende organisaties te overtuigen om verder te kijken dan de prijs en hoe dit het beste overgebracht kan worden.
De training Value Based Sales & Account Management neemt de deelnemers mee in een bewezen methodiek die u in staat stelt om te bepalen bij welke klanten of prospects u de meeste waarde toe kunt voegen en op welke wijze. Ook leren wij u hoe u op gestructureerde wijze een grondige analyse van de klant kunt maken en kunt bepalen op welke punten uw product of dienst meerwaarde kan bieden.
U leert hoe u uw klant het beste kunt benaderen, afhankelijk van waar uw toegevoegde waarde ligt. Wij weten als geen ander welke argumenten er nodig zijn om een inkopende organisatie te overtuigen en op welke wijze u deze het beste kunt presenteren. Uw argumentatie is namelijk veel sterker als u de latente behoeften van uw klant raakt. Stap voor stap helpen wij u deze te vinden.
Na de training zult u met meer vertrouwen:
+ Ontdekken waar de echte behoeften van de klant liggen
+ Een gelijkwaardige gesprekspartner voor uw klant zijn
+ Daardoor het vertrouwen van de klant winnen
+ Bezwaren van de klant overwinnen
+ Over andere onderwerpen dan de prijs praten
+ Waarde en innovatie verkopen