Verkoop
In hoeverre bent u nog in staat om met verkoop van uw producten en/of dienstenaanbod het verschil te maken? De markt is doorzichtig, inkopers zijn goed op de hoogte van productkenmerken en marktprijzen, de concurrentie is toegenomen. Is het niet steeds meer de mens in de organisatie die de onderscheidende factor is?
Hoe moet een verkoper zich gedragen, zodat de ander hem accepteert als gesprekspartner? Is hij voldoende in staat het vertrouwen met zijn relatie op te bouwen? Hoe beïnvloedt de verkoper het gunningseffect door zijn gedrag?
De training Verkoop is een interactieve en praktijkgerichte training waarin alle aspecten aan de orde komen die van belang zijn voor het succesvol verkopen van producten en diensten.
Doelgroep:
De training is bestemd voor verkopers, accountmanagers en adviseurs.
Doelstelling
De training leidt de deelnemer door het gehele verkoopproces, van prospecting tot een succesvol relatiebeheer. In de training ligt daarbij de nadruk op het versterken van de praktijkgerichte inzet van mentale gedragselementen en een strategische aanpak van het verkoopproces.
Onze aanpak
Op een interactieve en individueel coachende wijze wordt ingegaan op de aspecten die van belang zijn voor een effectieve manier van verkopen. Na het volgen van de training Verkoop heeft de deelnemer onder andere antwoorden op de navolgende vragen:
- Welke instelling is er nodig om succesvol te zijn in de verkoop?
- Wat is de relatie tussen doelgerichtheid en succes?
- Wat voor een instelling en handelswijze zijn nodig om zelfverzekerd over te komen?
- Welke stappen zijn er nodig om een gestructureerd verkoopgesprek te voeren ?
- Welke communicatieve tools en onderhandelingsstrategieën zijn nodig om zo effectief mogelijk het gestelde doel te bereiken?
- Wat is er nodig om succesvol te prospecteren?
- Welke aanpak leidt tot een duurzame relatie met de klant?
- Welke aanpak maakt van een klant een actieve referent?
- Hoe houd ik een overtuigende presentatie voor een groep mensen?
- Hoe ga ik effectief om met de beschikbare tijd?
Deze training kan ook als uitgangspunt dienen voor een incompany traject. De modulaire opbouw van onze content geeft de mogelijkheid uitsluitend die thema’s te belichten die helpen om de doelstellingen van de opdrachtgever daadwerkelijk te realiseren in de onderneming.
Duur van training
De training beslaat 5 dagen van 09.00 – 17.00 uur met een intervalperiode van 3-4 weken tussen elke trainingsdag.
Een Insights Discovery® Profiel maakt standaard onderdeel uit van deze training. Meer informatie met betrekking tot dit instrument vindt u onder de button Insights Discovery®.