Anton Rutgers

Anton Rutgers als spreker over verkopers

Heeft u een sales-meeting en wilt u uw mensen op een snelle en luchtige wijze laten inzien hoe een inkoper naar hun functioneren kijkt? Nodig Anton dan uit om te spreken op uw bijeenkomst. Met veel praktijkvoorbeelden en humor zal hij uw mensen een spiegel voorhouden en leren hoe een inkoper naar een verkoper kijkt en wat de grootste valkuilen zijn.

“Anton is een door de wol geverfde vakman is die alle facetten van zijn vak beheerst. Hij belichtte nieuwe perspectieven en zette op een aansprekende, scherpe wijze aan het denken. Kortom, een boeiende en waardevolle middag!“

Zie onderaan de pagina meer referenties.

Anton Rutgers

Anton Rutgers is schrijver van het boek ‘inkoop voor verkopers’ en professioneel inkoper met meer dan 25 jaar inkoopervaring in internationale directie en managementfuncties in het bedrijfsleven. Daarnaast geeft hij trainingen aan inkopers en is hijzelf nog steeds dagelijks praktisch met inkoop bezig, met complexe inkooptrajecten als specialiteit. Momenteel werkt Anton aan strategische inkoopverbeterprojecten bij diverse opdrachtgevers en is hij coach van inkoop- en verkoopmanagers .

Het verschil tussen inkoop en verkoop

Anton spreekt vanuit de zienswijze van de inkoper over de meer dan 100.000 contacten die hij gehad heeft met verkopers. Hoe hij vaak gezien heeft dat onbegrip tussen inkopende en verkopende partij kan leiden tot onnodig lange in- en verkooptrajecten, disputen en het niet bereiken van de voor beide partijen optimale oplossing.

Waarde verkopen aan een inkoper

De interne samenwerking bij inkopende bedrijven wordt steeds sterker waardoor een inkoper op een andere manier wordt aangestuurd, denkt en handelt. Het is voor de verkopende partij vaak moeilijk om de kern van de vraagstelling te vinden en daarmee de eigen toegevoegde waarde te bepalen. Veelal wordt er gedacht vanuit het eigen aanbod omdat men niet weet wat de drijfveren van de inkoper zijn. Gebrek aan begrip van het inkoopproces en van de inkoper en zijn omgeving leidt tot niet aansluitende of onbegrepen offertes en uiteindelijk tot het missen van de opdracht.

Hoe werkt een inkoper?

Anton zit hier als trainer en coach van inkopers en verkopers vaak tussenin en probeert een betere samenwerking tussen inkopende en verkopende partij tot stand te brengen. Omlijst met praktijkvoorbeelden over het functioneren van inkopers en verkopers vertelt hij hoe professionele inkopers hun strategie bepalen, naar uw markt kijken, werken, denken en worden aangestuurd. Maar ook kijkt hij kritisch door de ogen van de inkoper naar het functioneren van de verkoper en zet dit om in praktische tips voor de verkoper over hoe met de inkoper om te gaan.

Anton spreekt in het Nederlands en Engels.

06-41864183

anton@chagia.nl

LINKEDIN PROFIEL
anton rutgers

Onderwerpen:

  • Het verschil tussen inkoop en verkoop
  • Waarom inkoop belangrijk is
  • Hoe de inkoper werkt en denkt
  • Wat het handelen van de inkoper bepaalt
  • Waarom grote opdrachten worden gemist
  • Waarde verkopen aan de inkoper
  • Hoe een inkoper zijn strategie bepaalt
  • Welke types inkoper er zijn
  • Onderhandelingstactieken van de inkoper
  • Wat de inkoper vindt van de verkoper en andersom
  • Verkoopmissers
  • Hoe het inkoopproces eruit ziet
  • Wat de targets van de inkoper zijn
  • Wat zoekt een inkoper in een verkoper
  • Inkooptrends en jargon

Referenties

I wanted to let you know that I thought your work with the group at the European Marketing Meeting was masterful – Gentle, with authority but without arrogance, engaging, respectful, and thought-provoking. There are many layers to this personal development work, and you gave them a good introduction. They got to see themselves more clearly, and also start to understand how to apply the insights to increase their influencing skills. I am sure that you will continue to develop these themes at the next session, and I look forward to this.

Fabienne Tyler, Hunter Douglas Europe

“Identifying different buyer characters will allow my sales team to be more effective in closing the sale”

Maura Geertsma Senior Leader, Business Development & Strategy, BCD Travel

“Anton heeft voor onze vereniging, de SMA, een bijeenkomst met zijn expertise ingevuld. Dit betrof een Sales Café met als thema “Inkoop voor verkopers”. Hij heeft tijdens deze zeer druk bezochte meeting, een heldere en inspirerende presentatie gegeven over het vak van de inkoper. Dit op een dusdanige manier, dat bij veel aanwezigen duidelijk werd waar men nog verbeteringen kon aanpassen in hun manier van werken, naar hun klanten. Hierdoor is het een zeer waardevolle bijeenkomst geworden”

Eiso Bleeker Verenigingsmanager at Sales Management Association

“Anton helped our Commercial team gain key insights into the mechanics and techniques used by purchasing managers. By understanding how purchasers work, our sales and account managers acquired the skills and tools to cooperate with them better. The practical experience Anton Rutgers brings as a Purchasing Manager was invaluable and assured that the discussions and feedback was meaningful”

Phillip Isabelle International Product Development Manager at LeasePlan Corporation

“Anton heeft het team professionals een kijkje gegeven in de Inkoopkeuken. Het inkoopproces, de rol van Inkoop/de inkoper in zijn organisatie werden op een transparante, inzichtelijke wijze neergezet. Al snel werd duidelijk dat Anton een door de wol geverfde vakman is die alle facetten van zijn vak beheerst. Hij belichtte nieuwe perspectieven en zette op een aansprekende, scherpe wijze aan het denken. Kortom, een boeiende en waardevolle middag!“

Anja Munters Senior consultant GITP

anton rutgers
Ontvang gratis de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen tussen inkoop en verkoop

SCHRIJF U GRATIS IN